مقایسه دوربین D760 با دوربینهای مشابه

مقایسه دوربین D760  با دوربینهای مشابه

بررسی کانن 760D ( نسخه T6s برتر)

ما آزمایشهایی را روی کانن EOS 760D در کلیه حساسیت های SIO  مربوط به وضوح، نویز (از جمله ضریب سیگنال به نویز) و بازه دینامیک آن انجام داده ایم. ما تصویر JPEG را با دوربین آزمایش کردیم، ولی در عین حال عملکرد را با فایلهای خام هم کنترل می نماییم. برخی از علاقه مندان و طرفداران ترجیح می دهند تا عکس خام بگیرند، و نتیجه همیشه می تواند کاملا متفاوت باشد.

همچنین ما سه رقیب اصلی آن را به گونه ای انتخاب کردیم تا شما بتوانید عملکرد آنها را به صورت مستقیم مقایسه کنید.

  • کانن EOS 700D: تا زمان راه اندازی 750D و760D ، 700D بزرگترین سرگروه DSLR شرکت کانن بود. بنابراین چگونه می توان سنسور قدیمی 18 مگاپیکسلی آن را با سنسور 24 مگاپیکسلی در 760D مقایسه کرد؟
  • نیکون D5500: اولین SLR نیکون است که دارای صفحه لمسی می باشد، این مدل 24 مگاپیکسلی ، بدون فیلتر AA روی سنسور در نظر گرفته شده تا بتواند جزئیات را بهتر از 760D/750D نمایش دهد.
  • Pentax K-S2 : این DSLR 20 مگاپیکسلی ضد آب است، بنابراین می توانید از آن حتی در صورتی باران ببارد استفاده کنید. همچنین حالت غیر لمسی و اتصال بیسیم برای اشتراک تصاویر وجود دارد.

چارتهای رزولویشن کانن EOS 760D

ما رزولویشن دوربین را با طرح  آزمون ISO استاندارد صنعتی آزمایش می کنیم که امکان مقایسه های بصری را پدید می آورد. این آزمون به ما مقادیر عددی را برای وضوح در طول خطی/ ارتفاع تصویر ارائه می کند، و شما می توانید ببینید چگونه 760D با رقبای خود در چارتهای زیر مقایسه می شود.

تحلیل وضوح 760D با فرمت JPEG : جزئیات بیشتری را به نسبت 700D می گیرد، اما از D5500 کمی عقب تر است.

مقایسه دوربین D760  با دوربینهای مشابه

تحلیل وضوح 760D با فرمت RAW : به D5500 خیلی نزدیک است، اما دوربین نیکون با عدم وجود فیلتر گذر پایین نوری کمک بیشتری می کند. Pentax K-­S2 هیچ کدام را ندارد، که از نظر وضوح جزئیات به 760D نزدیک تر است.

مقایسه دوربین D760  با دوربینهای مشابه

*تصاویر خام به TIFF ها تبدیل می شوند تا در این زمینه و آزمایشهای بازه دینامیک و ضریب سیگنال به نویز تحلیل شوند.

نمونه های چارت تست رزولویشن

این طرحی است که ما برای آزمایش وضوح دوربین استفاده کردیم. آنها زمینه های کلیدی دقیقا در سمت راست مرکز هستند، که در آن مجموعه هایی از خطوط همگرا نشان دهنده نقطه ای می باشند که خود دوربین دیگر آنها را نمی تواند حل کند.

مقایسه دوربین D760  با دوربینهای مشابهمقایسه دوربین D760  با دوربینهای مشابه

نظرات